evenemang

Manifestos: Chiron in Aries, Recitals #5 and #6 av Frédéric Gies

This chapter is part of a cycle of works called the Chiron in Aires cycle, which takes the mythology and the astrology of Chiron (the centaur also known as the wounded healer) as a poetic framework for addressing topics revolving around queerness, sense of self, wounds and the capacity to heal them.

This new chapter in the Chiron in Aries cycle embarks us in a multilinear, choral choreography, in which each dancer’s individual story line interconnects and depend on one another. Conceived as poetic meditations on the sense of self, the dances carry along the warrior’s will power as much as the traces and scars life imprints in us. Cutting through and razor-sharp versus lush and voluptuous, oscillating between fierce affirmation and determination, surrender and despair, each solo dance becomes a manifesto, landing softly into each other’s bodies like an echo. The piece invents its own mythology and dreams of a world in which the inevitable experience of solitude never translate into isolation and loneliness. Togetherness can heal our deepest wounds.

In astrology, the minor planet Chiron represents our deepest wounds and our capacity to heal. The sign Aries represents the ego, willpower, desire and the warrior within us.

*

Svenska

Detta nya kapitel i Chiron in Aries-cykeln tar oss in i en multilinjär körkoreografi, där varje dansares individuella berättelse är sammankopplad med och beroende av de andras. Tänkta som poetiska meditationer över självkänslan, bär danserna med sig krigararens viljestyrka lika mycket som de spår och ärr som livet märker oss med. Skarp och genomträngande kontra frodig och vällustig, pendlar dansen mellan stark affirmation och beslutsamhet, och överlämnande och förtvivlan. Varje solo blir till ett manifest som mjukt landar i de andras kroppar, som ett eko. Verket skapar sin egen mytologi och drömmer om en värld där den oundvikliga upplevelsen av ensamhet aldrig förvandlas till isolering. Tillsammans kan vi läka våra djupaste sår.

Inom astrologin representerar småplaneten Chiron, uppkallad efter kentauren och även känd som ”den sårade helaren”, våra djupaste sår och vår förmåga att läka. Tecknet Väduren representerar egot, viljestyrkan, begäret och krigaren inom oss.

**

Credits

Choreography : Frédéric Gies
Dancers : Frédéric Gies, Andreas Haglund, Elise Brewer, Declan Whitaker
Music : Fiedel
Lighting Design: Thomas Zamolo
Costumes : Grzergoz Matlag
Coproduced by Skogen, Weld, inkonst / residence support by MARC and Skogen / Supported by Kulturrådet, Region Skåne, Malmö stad and Konstnärsnämnden

Duration : 80 min

***

About the artist/group:

Frédéric Gies is a dancer and choreographer based in Sweden, presenting their works nationally and internationally in various contexts (dance venues, music festivals and museums). Drawing from their former training in ballet and specific trends of contemporary dance, their dance floor experiences in techno clubs and raves and their study of somatic practices, they approach forms as possibilities rather than constraints. Their practice Technosomatics has encountered a broad international echo.

Efter föreställningen serverar vi middag. Stanna gärna och äta med oss och konstnärerna.

info

SPELPERIOD
4 Oct
-
6 Oct
LÄNGD
80 min
ARRANGÖR
Skogen
TILLGÄNGLIGHET
Finns en ramp

Skogen

http://skogen.pm
Skogen är en scen och en arbetsplats för ett 30-tal konstnärer. Vi arbetar med scenkonst, bild- och videokonst, publikationer, gräsrotsdriven platsutveckling, odling, digitala verktyg och lärande. Vid våra publika arrangemang visar vi den konst som görs i huset, och ibland även andra projekt vi tycker är intressanta att bjuda in. För de som vill stanna efter ett arrangemang bjuder vi på en vegetarisk middag. Vid matbordet går det att lära känna konstnärerna eller bara prata med vänner. Det går också att ta del av andra pågående arbetsprocesser eller bläddra bland våra böcker i biblioteket. Skogen har inget fast biljettpris, men som besökare får du gärna lämna en donation för mat och konst. D