1861031a9fb01c7b8b0dce0562deb49a_hardlyever-francesco_webb

Frederic Gies & Elisabeth Ward: Queens of the Fauns




Beskrivning

Till ett live-set med technobeats av Fiedel (Berghain) dansas Queens of the Fauns i dialog med en av danshistoriens milstolpar: En Fauns Eftermiddag av Nijinski (1912).

Om det var Nijinsky’ mål att lämna balett-traditionen och utveckla en ny experimentell dans-form, så kraschar Queens of the Fauns alla gränser mellan det folkliga och skolade, det experimentella och traditionella. Här förkroppsligas ett rörelsespråk där olika motsatser kan samverka, samexistera, förenas och upplösas i varandra.

Queens of the Fauns är en all-könat duett som ekar av den sexuella laddningen i Nijinskis En Fauns Eftermiddag. Både dansen och dansens kroppar är mättade av sensualitet, men här är det inte längre frågan om en jägare och ett byte (som hos Nijinskij), utan en lust som föreslår andra relationer, värderingar och ekonomier.

Skogen har följt Frédéric Gies under flera år, och visade senast den sju timmar långa klubb- och dansföreställningen Dance is Ancient på Röda Sten Konsthall.

Elizabeth Ward (Detroit/Wien) har under de senaste året arbetat med techno-balett tillsammans med elektronmusikern AC/Boy och drivit The Anti Fascist Ballet School.

Fiedel är DJ på Berghain, Berlin.

*************

Queens Of The Fauns is a pangender duet danced by Frédéric Gies and Elizabeth Ward, which dialogues with a keystone in dance history: The Afternoon Of A Faun by Nijinsky.

To the techno beats of a live set by the dj Fiedel, the two dancers develop a dance conceived as an incantation in which the mythological Figures of the faun and of the nymph merge. While leaving the tradition of ballet to create an experimental dance form was central to Nijinski’s project, their voluptuous dance collapses the distinction between erudite and popular, traditional and experimental forms of dance, creating a poetics of movement and embodiment in which various opposites coexists, dissolve, unite or merge into one another.

Queens Of The Fauns also echoes the sexual load of The Afternoon Of A Faun, as the dance and the dancer’s bodies are saturated with sensuality. Nevertheless, this dance escapes the paradigm of the hunter and the hunted present in Nijinsky’s piece and proposes another economy of relationships.

***

MAT/FOOD: Yes, a vegetarian dinner is served after the show
BILJETTPRIS/FEE: Skogen has no set fee for performances. We welcome your kind donations for food, art and drinks.

***

Credits
Concept and score: Frédéric Gies
Dance: Frédéric Gies and Elizabeth Ward
Music: Fiedel
Set design: Anton Stoianov
Lighting design: Thomas Zamolo
Costumes: Grzegorz Matlag/Maldoror
Production: Mira Mutka and Frédéric Gies
Coproduction: Weld and Skogen
With the support of Kulturrådet, Konstnärsnämnden and Inkonst
Administration: the artists cooperative Interim Kultur