Alla artiklar


Pervasive_banner
Publicerad 2018-11-07 Veckotips Malmö: Vecka 45 Malmöveckan ger oss kartor och glömda platser, dans i det kollektivt undermedvetna och personer som kan sin grej. The Atlas Study Här blir vi inte bortskämda med information. Allt som berättas om The Atlas Study är att det är en berättelse från ovan: skapandet […]

Veckotips Malmö: Undermedvetet



begravning_banner
Publicerades 2018-11-06 “En gång ska du vara en av dem som levat för längesen”. Sara Östebro har tagit del av Begravning1, en interaktiv helkväll ägnad åt begravning och död. Vi möts 16.45 utanför ingången till Uppsala gamla kyrkogård. Det är den 3 november och Alla helgons dag, och kyrkogården glimmar […]

Terapi för dödsrädda



rosavargen_banner
Publicerades 2018-11-05 Veckotips Göteborg: Vecka 45 Göteborgsveckan ger oss en blandning av röster och erfarenheter. Från fest med appar och dans till viktiga berättelser från människor i asyl och bearbetning av könsmaktsordningen, idealen och depressionen.   ShareMusic & Performing Arts 15-årsjubileum ShareMusic & Performing Arts är en internationell kulturorganisation som arbetar […]

Veckotips GBG: Röster


Operan Madama Butterfly på Kungliga Operan 2018. På bilden; Kungliga Operans kör; Alexia Voulgaridou som Cio-Cio-San; Jesper Taube som Pinkerton
Publicerades 2018-11-01 “Den är rakt igenom rå”, “som att bli invigd i en ovanlig hemlighet”. I del två av Veronika Gustafsons artikelserie om Puccinis opera Madame Butterfly säger publiken sitt! Vi får fem minirecensioner av GöteborgsOperans och Kungliga Operans olika versioner. I första delen i artikelserien recenserade Veronika Gustafson GöteborgsOperans […]

Publiken recenserar Puccini


havet06_banner
Publicerades 2018-10-31 “En motreaktion till elitism, individualism och egoism”. Reika Xappola Farman har besökt utställningen Havet på Konstfack i Stockholm. Hela hösten har jag längtat efter ”bra”, ”uppfriskande” och ”riktig” konst. Men helt ärligt tar jag tillbaka de där uppblåsta orden, och börjar såhär: Emma Dominguez går tredje året på […]

En farkost för ny konst